2018. november 19., hétfő

Leiner Laura: Maradj velem - Értékelés | Harley


Eredeti cím: Maradj velem

Oldalszám: 463. oldal

Kiadó: L&L kiadó

Ár: 3499.-

Fülszöveg:

"Elérkezett az Iskolák Országos Versenyének hatodik napja, és a piros csapat szétesni látszik. A kezdetben barátságosnak tűnő megmérettetés egyre komolyabbá válik, a feladatok egyre megterhelőbbek, egyre fájóbb a családtagok hiánya, és a négy gyökeresen eltérő személyiségű diáknak egyre nehezebb igazi csapatként együttműködnie. Bizonyos helyzetek még a Szirtes gimi páratlan logikájáról és éles eszéről ismert matekosát, Újvári Hannát is komoly kihívások elé állítják. Vajon a csapat érdekei a fontosabbak, vagy a verseny során kialakult kapcsolatok? Van-e értelme sportszerűnek maradni, ha más is piszkosan játszik? Egyáltalán, lehet-e ez a játék több, mint egy jelentéktelen vetélkedő, amiről még senki sem hallott, és ahol színes ruhás diákok versenyeznek egy műanyag kupáért? És nem mellesleg: okos dolog-e beleszeretni valakibe, aki az egyik rivális csapat öltözékét viseli?"


"Will you stay?
Will you stay away forever?"
- Avenged Sevenfold - So far away

Az Ég veled egy ütős kezdete volt a történetnek, viszont a folytatás az mindent vitt. Sokkal érzelmesebb és mélyebb mondanivalója van, végre Hanna múltjából is többet láthattunk, így pedig azonosulni is könnyebb volt a karakterével. Nagyon örültem, hogy több #Hannél jelenet volt, ezáltal megjelent a romantika szál, kiegészítésül pedig ismét olyan poénokat/vicces beszólásokat kaptunk, hogy így tökéletesen megvolt az összhang a komolyabb hangvétel mellett.

A könyvben voltak olyan csavarok/fordulatok, amik néhol sokkoltak, viszont olyan is előfordult, amit sejtettem hogy megtörténik... itt egy emberre, és annak karakter (visszafejlődésére :D) gondolok, aki az egész sztoriban a legalattomosabb gonoszabb létforma, akiről egyébként teljesen más volt a látszat. Ez egy igen izgalmas szál volt, nagyon drukkolok, hogy kiessen Ő, és a csapata! :D

Karaktereinkben nem csalódtam, Hanna kezd egyre jobban megnyílni, Kornélt imádom a humora, de legfőképpen amiatt, hogy végig ott van Hanna mellett, támogatja ahogy tudja... igazi barát. ♥ Bernadett, Lóri és Zsombi pedig a piros csapat lelke. Mindenki más miatt: Lóri a humora miatt, Bernadett a komoly, versenyszellem stílusával, Zsombi pedig a cuki kis esetlenségével... nála éreztem még a könyv végére karakterfejlődést, a kezdetleges gyerekes viselkedése átalakult egy sokkal érettebb felfogásra, jó volt látni ahogy egy igazi csapattá forrnak össze, így pedig az egyik legerősebbek a mezőnyben. Nekem mégis, Hanna nagyija vitte a prímet... az a nő hatalmas forma, a beszólásaival, stílusával... imádom! xD Kocsis igazgató pedig ahogyan kommentálja az IOV-ot a facebookján és minden létező platformon... haláli. :D

Akik egy mélyebb mondanivalójú, de egyben vicces és érdekes könyvet szeretne olvasni, annak nagyon ajánlom a trilógiát, nem fogtok csalódni! ♥

Kedvenc szereplők:

Hanna már az Ég veledben megnyert magának, érdekes személyisége van, szeretem olvasni a gondolatait, mindig ekkor vág belém, hogy mennyire is valósághűek az érzései. Lényegében a szomorú igazságot írja körbe: milyen az, ha elveszítünk valaki fontosat, a feldolgozás folyamatát... nagyon együtt tudtam vele érezni, sőt... néha még be is könnyeztem, annyira hatni tudott rám a gondolatmenetével... :'D

Kornél... az egyik legjobb fiúkarakter akiről eddig olvastam. Hannával tökéletesen kiegészítik egymást, imádom a párosukat. ♥

Hanna nagyija, az apukája, na és az egész piros csapat mind a szívemhez nőttek. Még a zöld csapat is, bírom az infós srácokat... :D ;)

Kedvenc részek:

Minden #Hannél jelenet, (amiből sok volt, szerencsére) és az összes versenyszám, ettől volt igazán hangulatos a könyv és felettébb izgalmas. *.*

Kedvenc idézetek:

"Már nem ijeszt meg a fantáziám, amióta láttam, hogy a valóság sokkal rémisztőbb tud lenni."

***

"– Veled maradok, te pedig maradj velem."

***

"– Egyébként meg jó vagyok akasztófából, kitalálok bármit. 

– Tudjuk – hagyta rá Bernadett Lórira.
– Addig jár a korsó a kútra, amíg sánta kutya – közölte Lóri, megpróbálva bebizonyítani a rátermettségét."

***

"És akkor már tudtam, hogy cseszhetem a racionalitásomat, mert nyertek az érzelmek."

***

"Ezért utálom a filmeket. Mert a gyászt könnyfakasztó jelenetekhez kötik, hatásvadász múltat felidéző flashbackkel, amikor rendszerint karácsony van, és a család együtt díszít, vagy éppen mindenki annyira nevet valamin. Baromság. Az embert nem ezek vágják padlóra. Nekem sokkal jobban fáj minden apró hétköznapi dolog, amiről egészen addig nem is tudtam, hogy hiányozhat, amíg nem veszítettem el anyut. Dolgok, amiket nem veszünk észre, mert természetes, hogy vannak, aztán egyszer csak nincsenek már, és bármit megtennénk értük."

Pontozás:

Összességében imádtam a könyv minden sorát, kalandos utazás volt a második rész is, megérdemli a maximális csillagot! *-*


xoxo: Harley

1 megjegyzés: